Publications/Communications
La Fondation MGEN compte plus de 400 publications depuis sa création en 2002. Classées suivant leur nature (articles, ouvrages ou chapitres, communications orales ou affichées et conférences invitées), ces références bibliographiques peuvent êtes triées suivant les 5 axes principaux d’études et de recherches de la Fondation MGEN, des mots clefs prédéterminés et l’année de parution.
Légende :
* = résumés de communications ou de posters publiés dans des revues
# = communications affichées
Determinants of the cost-effectiveness of telemedicine: systematic screening and quantitative analysis of the literature
Bell-Aldeghi R, Gibrat B, Rapp T, Chauvin P, Le Guern M, Billaudeau N, Ould-Kaci K, Sevilla-Dedieu C
https://www.liebertpub.com/doi/10.1089/tmj.2022.0161
Santé des personnels de l’éducation : 20 ans de recherche de la Fondation MGEN pour la Santé Publique
Vercambre-Jacquot MN
Introduction aux données de santé
Sevilla-Dedieu C
Fondation MGEN : 20 ans de résultats sur la santé des personnels éducatifs
Vercambre-Jacquot MN
Assessing real-world effectiveness of therapies: what is the impact of incretin-based treatments on hospital use for patients with type 2 diabetes?
Bussière C, Chauvin P, Josselin JM, Sevilla-Dedieu C
https://healtheconomicsreview.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13561-022-00397-5
Teachers’ Health: How General, Mental and Functional Health Indicators Compare to Other Employees? A Large French Population-Based Study
Saïd M, Temam S, Alexander S, Billaudeau N, Zins M, Kab S, Vercambre MN (2022).
https://doi.org/10.3390/ijerph191811724 ou https://www.mdpi.com/1660-4601/19/18/11724
What Levers to Promote Teachers’ Wellbeing during the COVID-19 Pandemic and Beyond: Lessons Learned from a 2021 Online Study in Six Countries
Billaudeau N, Alexander S, Magnard L, Temam S, Vercambre MN
https://www.mdpi.com/1660-4601/19/15/9151
Promoting teachers’ well-being during the covid-19 pandemic and beyond: Lessons learned from an international 2021 online survey
Vercambre-Jacquot MN
Workshop “Promoting teachers’ health and well-being: Barriers, levers and promising interventions”, Vercambre-Jacquot MN, Ould-Kaci K, Magnard L, Tsai MC (intervenants), Buijs G, Jourdan D (animateurs), organised by the UNESCO Chair Global Health & Education, MGEN Foundation for Public Health et Education Solidarity Network
https://iuhpe2022.com/programme#/
Developing a play street in a central Paris neighbourhood: the context of the Rue’golotte play street
Alexander SA
https://iuhpe2022.com/programme#/
« Rue aux enfants » en France : le jeu dans l’espace public
Alexander SA